
Timp de două luni, elevii din satul Zastînca au redescoperit bucuria jocului și a interacțiunii directe în cadrul proiectului „Pauze interactive – dezvoltare prin joc și strategie”, implementat de Grupul de Inițiativă „Strategii în Acțiune” cu susținerea Programului de Granturi „Fondul pentru Tineri Soroca”.
Sub conducerea elevei Carauș Patricia și cu mentoratul profesoarei Martin Larisa, proiectul și-a propus să transforme timpul de pauză într-o oportunitate educativă și recreativă. Astfel, în perioada mai – iunie 2025, elevii de la IP Gimnaziul „Nicolae Cornea” au fost implicați în activități care au încurajat gândirea logică, comunicarea și mișcarea fizică.
Pe parcursul proiectului, s-au desfășurat cinci activități principale: o ședință de lansare cu 40 de participanți, jocuri lingvistice („Aventura cuvintelor”), sesiuni de logică și strategie („Marea provocare a minții”), quizuri educaționale („Testează-ți cunoștințele”) și activități fizice dinamice („Mișcare și distracție”). Aceste activități au adus o schimbare vizibilă în comportamentul elevilor – mai puține telefoane în pauze, mai multă cooperare între colegi și o atmosferă pozitivă în școală.
Proiectul a implicat activ nu doar membrii grupului de inițiativă, ci și Consiliul Elevilor, cadrele didactice, părinții și administrația școlii. Materialele achiziționate și spațiile amenajate vor fi utilizate în continuare și după încheierea proiectului, fiind integrate în rutina zilnică a elevilor.
„De la pauze pasive la interacțiune și entuziasm” – a fost motto-ul acestui proiect care a transformat curtea și sălile de clasă într-un spațiu viu și creativ, unde elevii au învățat să colaboreze, să gândească strategic și să se distreze sănătos.
Grantul a fost oferit în cadrul proiectului Fondul pentru Tineri Soroca finanțat de Fundația Est-Europeană din sursele oferite de Suedia în cadrul proiectului ”Cetățeni Activi, Comunități Prospere” implementat de către AO CRTF DACIA.